mandag 6. mai 2013

Verdens beste hamburger



Veeel..jeg skal vel kanskje ikke skryte så alt for mye, men den er utrolig god iallefall.
Jeg synes ikke de hamburegerne som man får kjøpt på butikken er noe gode så jeg lager de heller selv, lager ofte store porsjoner så jeg kan fryse ned.
Man kan bruke vanlig kjøttdeig også men jeg bruker helst karbonadedeig.
Indigrienser:

400 gram karbonadedeig
En halv finhakket rødløk
0.5 ts paprika
0.5 ts  oregano
2 stk egg
1 ts salt
1 ts pepper
4 dråpe tabasco
4 dråpe worchestershiresaus
 
Bland alle ingrediensene sammen gjerne med hendene, del så massen i biter og klapp dem ut til ca 10 store burgere. Brun burgerne i godt smør så de blir gyldne på hver side. Legg de på en stekeplate og legg gjerne bacon på. Stek hamburgerne i ovn ved 200 ºC i ca 10-15 min. Skal du ha ost på kan du ha på det i slutten av steketiden så den smelter skikkelig. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar