lørdag 4. mai 2013

Spørsmål

Jeg fikk en mail i dag fra ei jente som heter Miriam, i den mailen hadde hun noen spørsmål til meg og jeg tenkte jeg like så greit kunne svare på de her.

Spørsmål 1: Har ikke ongen din en far, og hva er dealen mellom dere  ? 
Jo det har hun naturligvis, hun har en flott pappa som er like gammel som meg og som bor noen timer unna der vi bor, derfor er hun ikke der så ofte. Vi møttes da vi begge var 16 og gikk på samme videregående skole og bodde på hybel siden ingen av oss kom fra det stedet der vi gikk på skole. Vi ble forelsket og flyttet etterhvert sammen. Han flyttet med meg til Trondheim når vi var ferdige på skolen og der bodde vi sammen i noen år før vi ble gravide. Etter 5 år så fungerte det ikke mer og like etter et-års dagen til Emilie så skilte vi lag. Han flyttet tilbake til der han kommer ifra etter en stund, og etter det har han hatt Emilie i ferier osv.

Spørsmål 2: Hvordan er det å være så alene med ongen din? 
Vel jeg skal ikke pynte på sannheten, det er til tider ganske tøft. Man føler seg ganske så alene til tider fordi man gjør ALT. Nå er jeg utrolig heldig og har en flott familie som stiller opp om jeg skulle trenge det men det er klart det blir ikke det samme som å ha fast "fri". Jeg kjenner noen ganger etter det savnet om å være to om henting og bringing, husarbeid, alt som har med skolen og gjøre osvosv MEN fordelene er større enn ulempene i mine øyne. Det er at jeg får være med på alt, jeg går som regel ikke glipp av noen høydepunkter i livet hennes. Jeg ser hvordan hun utvikler sin egen personlighet dag etter dag og at hun vokser som person.

Spørsmål 3: Hva gjør du når ongen din sover ? Har du besøk av venner eller kanskje du har kjæreste som kommer til deg ?
Som regel går tiden med til litt husarbeid, TV, litt lekser osv. Har sjeldent besøk på kveldene, hvorfor vet jeg ikke men vennene mine er vel opptatte med sitt. Når man sjeldent kan bli med på ting osv så backer en del mennesker ut virker det som. Det er litt ensomt å være alenemamma fordi man kan ikke dra ut på kveldene, menjeg er stort sett ganske sliten på kveldene uansett.

Håper du er greit fornøyd med svarene Miriam og tusen takk for mail, det var kjempe hyggelig.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar