lørdag 24. august 2013

Mye vil ha mer, fanden vil ha fler

Kjære Ola og Kari Olamann, du som er så fryktelig i mot bomringen som finansiering av de flotte nye veiene våre! "Jeg stemmer blått i år slik at bomringen blir avviklet", dette har jeg hørt flere ganger. Mitt svar til dette er : Om bomringen blir avviklet...tror dere da at de nye veiene våre vil bli gratis for folket ? Tror dere at regjeringen tar pengene ut av sin egen lomme for å finansiere dette ? Det som kommer til å skje om bommene fjernes er at de må finne en annen måte å finansiere de nye veiene som ALLE vil ha. Det vil si at det mest sannsynlig må taes av skattepengene som nettopp vi betaler inn. De pengene som kunne ha gått til skolene, barnehagene og helsetjenesten, som dere også så klart klager på. Om ikke avgifter blir satt opp, det er vel noe vi også klager ustanselig på.

Dette er bare et av flere eksempler på ting vi bortskjemte nordmenn klager på. Vi trenger ikke se langt bort fra våre grenser før vi ser hvor godt vi egentlig har det. Vi er blitt en forferdelig bortskjemt nasjon, som istedet for å sette pris på de godene vi har, bare klager på alt og ingenting.

Sier meg enig i det Klas Sonstad skriver i Dagbladet i dag :

"Hvorfor skal jeg stemme på noen som vil gjøre det enda bedre for meg, når jeg allerede har det så bra? Som vil gjøre det enda enklere for meg, når jeg ikke har det vanskelig? Som vil gi meg flere fordeler, når jeg allerede føler meg fordelaktig behandlet? Som vil la meg kjøpe meg ut av køer, når jeg allerede kommer inn der jeg vil?

Burde ikke jeg gi min stemme til de som vil gjøre det bedre for alle? Som vil gjøre det enklere for de som har det vanskeligst? Som vil fordele godene mer rettferdig? Som ikke vil la tykkelsen på lommeboka bestemme hvem som skal få snike i køen?

Jo, det burde jeg.

Og derfor blir det sånn. Også ved dette valget."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar