fredag 24. januar 2014

Hjemmebakte havrekjeks

I dag har jeg og Emilie hatt bakedag, bakt brød, rundstykker og sist men ikke minst, havrekjeks! De ble faktisk utrolig gode og er perfekt som mellommåltid eller et tilskudd til matpakken til Emilie. Det beste med de er at det er utrolig enkelt å lage de, så jeg tenkte jeg skulle dele "oppskrift" med dere, selv om mine ble laget litt på slump.

Dette trenger du :
6 dl havre
2 dl melk
2 ts bakepulver
2 ts sukrin
En klype salt
50 gr smør
2 dl fin sammalt hvete

Jeg starter med å helle melk over havregrynene og lar de stå å trekke i ca 15 min mens jeg smelter smør. Deretter har jeg alt det andre oppi og rører til det blir en røre. Da gjør du rett og slett det samme som du gjør med pepperkakene og steker de på 200 grader på midterste rille til de er gylne (ca.15 min). Da er det bare å avkjøle godt og nyte :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar